Bent u goed verzekerd? Basis of aanvullend!

Fysiotherapie in de basisverzekering

De basisverzekering is een verplichte zorgverzekering voor iedere Nederlander.  Fysiotherapie wordt soms vergoed vanuit de basisverzekering.
voor volwassenen:
Fysiotherapie valt  in beginsel  niet onder de basisverzekering.
Echter bij bepaalde chronische aandoeningen,  kunnen  uw fysiotherapiebehandelingen ná de 20e behandeling vergoed worden uit de basisverzekering.
Bekijk de lijst met deze aandoeningen. Een tweede uitzondering vormt  fysiotherapie ivm urinecontinentie, hiervoor worden 9 behandelngen  wel vergoed uit uw basisverzekeing
Graag maken wij u erop attent  dat alle behandelingen uit de basisverzekering elk kalenderjaar  eerst uw eigen risico  opmaakt.
voor kinderen
Bij kinderen, tot 18 jaar, met ( chronische)aandoeningen worden alle behandelingen uit de basisverzekering vergoed.
Kinderen met andere aandoeningen krijgen maximaal twee maal negen behandelingen per aandoening vergoed als dat medisch noodzakelijk is.

Fysiotherapie in de aanvullende verzekering

Het is dus mogelijk dat u fysiotherapie nodig hebt voor een aandoening die  niet of maar gedeeltelijk wordt vergoed vanuit de basisverzekering.We raden iedereen dan ook aan om een passende aanvullende verzekering af te sluiten waarin voldoende behandelingen fysiotherapie zijn opgenomen.Wees zorgvuldig in uw keuze voor een zorgverzekeraar. Er zijn grote verschillen in de manier waarop zorgverzekeraars fysiotherapie vergoeden in de aanvullende verzekering.Zo geldt er soms een maximum aantal behandelingen, een maximumbedrag of zijn er andere beperkingen. Enkele polissen kennen geen beperkingen.